ادامه مطلب
لينك ثابت نوشته شده در دو شنبه 2 ارديبهشت 1392برچسب:,ساعت 11:24 قبل از ظهر توسط احمدرضاامیرناصری |

  


ادامه مطلب
لينك ثابت نوشته شده در یک شنبه 13 اسفند 1391برچسب:,ساعت 10:25 قبل از ظهر توسط احمدرضاامیرناصری |

کبد چرب یا (استئا تو هپاتیت )با تجمع چربی در سلولهای کبدی والتها ب کبدمشخص می شود .این حالت ممکن است در افرادی که الکل مصرف می کنند ایجاد می شود ولی در ایران بیماری به علل دیگر ایجاد شده وکبد غیر الکلی نامیده می شود .
فرم غیر الکلی این بیماری در مقداری از اختلالات با لینی مانند : دیابت، چاقی، سو تغذیه رخ می دهد، اغلب بیماران 40تا60 سال سن داشته و بیماری در جنس مونث شا یع تر است. کبد چرب در کودکان با سن بالاتر از 10سال نیز می تواند ایجاد شود .این اختلال کبدی مزمن بوده وبرای سالها پایدار خواهد ماند .در اکثر بیماران مبتلا به کبد چرب مشکل جدی برای کبد ایجاد نمی شود ولی در تعداد اندکی از بیماران با گذشت زمان با فت جوشگاهی وفیبروز در کبد ایجاد شده ودر نهایت سیروز ونا رسایی کبد ایجاد می شود .چون پیش بینی مسیر بیماری در یک فرد واینکه کدام بیمار پیشرفت خواهد کرد مشکل است ،درمان وکنترل الزامی است .در حال حاضر درمان بر روی کنترل مشکلات طبی واختلالاتی که زمینه ساز کبد چرب هستند متمرکز است.داروهای جدید مختلفی برای درمان کبد چرب عرضه شده اند که تاثیر آنها ثابت نشده است .علت اصلی بروز کبد چرب ناشناخته است ولی تعدادی از اختلالات بالینی معین به عنوان علل زمینه ای شناخته شده اند. هفتاد درصد بیماران مبتلا به کبد چرب چاق هستند.
دیابت وهیپرلیپیدمی (بالا بودن چربی های خون ) نیز از علل زمینه ای آن است. فاکتورهای مختلفی که با عث تغییر متا بولیسم در بدن می شوند شامل کاهش ناگهانی وزن، سوء تغذیه، تغذیه وریدی ،گرسنگی طولانی مدت نیز ممکن است با کبد چرب همراه باشند.
انجام بعضی از جراحی ها ی شکم شامل برداشتن کیسه صفرا ،برداشتن قسمتی از روده یا معده،جراحی روی لوزالمعده ومصرف بعضی از داروهای خاص شامل قرص های ضد با رداری ،هورمون استروژن ،کورتون (استروئید ها ، آمیودارون، تاموکسی فن ،والپروات سدیم نیز از علل زمینه ساز کبد چرب هستند . در کودکان اختلالات مادر زادی شامل سو جذب چربی ها ،سیستیک فیبروزیس وبیماری ویلسون با کبد چرب همراه هستند وبه ندرت احساس ناراحتی در قسمت فوقانی وراست شکم وخستگی وجود دارد.
برای درمان وبهبود کبد چرب باید اختلالات زمینه ساز درمان شوند.
اختلال در بیشترموارد به دنبال بررسی ها ی روتین آزمایشگاهی (مانند بررسیهای استخدامی )کشف می شود .در بررسی های روتین ،آنزیم ها ی کبدی افزایش یافته اند ودر صورت شک به این اختلال اقدامهای بعدی برای کشف علت زمینه ای وبررسی سایر علل بیماری کبدی ضروری است .
آزمایشهای لازم برای قند وچربی های خون وهمچنین برای ویروسهای هپاتیتی ضروری است .با مطالعات تصویر برداری مانند سونو گرافی ،تجمع چربی در کبد نشان داده می شود .گاهی برای اثبات تشخیص نمونه برداری از کبد ومطالعه میکروسکوپی بر روی آن لازم است ولی گاهی نمونه برداری انجام نشده وبیمار به مدت 6ماه تا یکسال از نزدیک زیر نظر گرفته می شود تا طبیعی شدن آنزیم های کبدی به دنبال درمان اختلالات زمینه ساز اثبات شود.
برای درمان وبهبود کبد چرب باید اختلالات زمینه ساز درمان شوند .کاهش تدریجی وزن در افراد چاق لازم بوده ومفید است، ولی کاهش ناگهانی وزن ،این اختلال را تشدید می کند .در کبد چرب مقاومت به انسولین شایع بوده وداروهایی که مقاومت به انسولین را درمان می کنند مانند :مت فورمین موجب بهبود آنزیم های کبدی می شوند .ویتامین
E با دوز 400میلی گرم در روز باعث کاهش آسیب به سلولهای کبدی و بهبود آنزیم های کبدی می شود ولی چون با خطر افزایش بیماریهای قلبی همراه است مصرف دراز مدت آن توصیه نمی شود .کبد چرب از نظر بالینی یک اختلال پایدار وساکت شناخته شده ودر بیشتر موارد موجب بیماری جدی در کبد نمی شود وبا درمان بهبود می یابد.
این بیماری به ندرت در مواردی درمان نشده وبه سوی بیماری جدی کبدی وسیروز پیشرفت کرده و باعث نا رسایی کبد می شود .داروهای جدید که تاثیر ثابت شده ای در درمان کبد چرب ندارد نیز به بازار عرضه شده اند .
در کودکان علل زمینه ای شامل دیابت، سو جذب چربی، چاقی، ماراسموس، کواشیورکور، ویلسون ،سیستیک فیبروزیس، آبتا لیپوپروتئینمی ونا رسایی پانکراس باید بررسی و درمان شود

لينك ثابت نوشته شده در یک شنبه 13 اسفند 1391برچسب:كبد,ساعت 10:15 قبل از ظهر توسط احمدرضاامیرناصری |

براي قرار دادن لوگوي فلش کد را در ابتداي ويرايش قالب کپي کنيد يا در تنظيمات وبلاگ قرار دهيد http://amamreza110.blogfa.com/ http://amamreza110.blogfa.com/ http://amamreza110.blogfa.com/ @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ گوشه سمت راست امام زمان

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ http://amamreza110.blogfa.com/ http://amamreza110.blogfa.com/ http://amamreza110.blogfa.com/ براي قرار دادن لوگوي فلش کد را در ابتداي ويرايش قالب کپي کنيد يا در تنظيمات وبلاگ قرار دهيد http://amamreza110.blogfa.com/ http://amamreza110.blogfa.com/ http://amamreza110.blogfa.com/ @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ تبريک ميلاد راست

تبريک ميلاد چپ

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ http://amamreza110.blogfa.com/ http://amamreza110.blogfa.com/ http://amamreza110.blogfa.com/

انجمن آگهی بهترین کد قالب وبلاگ

قالب و کد وبلاگ تاپ بلاگین

قالبوبلاگکد وبلاگآگهیانجمن

اسما خداوند متعال

علوم غريبه ودنياي متافيزيك
Image by Cool Text: Logo and Button Generator - Create Your Own Logo ****

ماه رمضان ماه صيام برشما مباركباد

**

ناياب ترين کد های جاوا و موس